Thursday, September 30, 2010

~ Mama, I Luv U ~

01.10.2010.. Its my mama 52th bufday!

Alhamdulillah

Aku kini berusia 27tahun.. Bayangkan la selama 27 tahun mama mengharungi hidup utk membesarkan aku dengan penuh susah payah..
Aku dilahirkan terlebih 9bulan 17 hari.. aku adalah bayi terlebih bulan.. Sian kat mama sbb aku dok dlm perut die lama sgt.. Sib baik mama masuk hospital awal. Klau x, sapa la nk jage die.. :)

Teringat

Aku ingat lagi mase aku darjah 1. Aku kene demam panas. Mase tu mama jaga aku (sebab babah sibuk kerja utk cari duit bagi menyara keluarga di TLDM Woodlands). Punye la mengada2 aku mase tu.. Mama tanya aku nk makan apa sebab aku xde selera makan (al-maklumlah org demam). Aku dok mintak buah anggur ngan Sukun goreng.. Aku nampak muke mama mase tu. Punye la die pening kepala.. Dah la aku bukan datang dari family yg senang. Nk kene cr anggur lak (mase tu anggur mahal la..). Then die ckp" Kakyg tunggu ye. Nanti mama bg anggur tu. Kakyg tidur dulu.". Aku pun tidur dengan selena - lenanya.. Tp dlm hati aku ckp "kalau dpt ok la. Klau xde, xpe "..
Apabila aku terjaga dari tidur, mama dengan senyuman manisnyer menegur ku.. "Kakyg dh bangun ye.. Meh makan". Pergh!! Anggur n sukun goreng.. Sedapnyer.. Aku pun mkn ngan penuh lajunyer.. (mcm pelarian bosnia yg x pernah dpt makanan. ) Esoknyer aku terus sembuh.. (sbb dpt makanan feberet.. hehehe..). But at the end of the week, aku dpt tau yg mama dengan susah payahnyer telah pegi ke bandar kota utk mencari Sukun (yg belum musim) ngan Anggur aku tu.. sian betul.. Jahat pulak aku rasakan diri ku ini.

Balasan

Sebagai balasan atas pengorbanan mama, aku telah belajar bersungguh-sungguh. Semenjak itu, aku tidak lagi meminta apa2 dari mama or babah. Setiap apa yg aku inginkan, aku akan berusaha utk mendapatkannya sendiri tanpa menyusahkan mama @ babah.

Kini, aku bergelar Admin Executive di sebuah Syarikat yg mengendalikan website di Kuala Lumpur. Aku amat berbangga dengan pencapaian ku dan amat berterima kasih kepada En. Ithnin Ahmad dan Pn. Dayang Majani yg telah berjaya mendidiku menjadi insan yg berguna.

Aku telah menanam satu azam bahawa suatu hari nanti, aku akan membawa mereka ke tanah suci Mekkah. Aku juga memohon kepada tuhan agar hasratku ini tercapai sebelum mereka memejamkan mata dan bertemu yg MAHA ESA... Amin..

No comments:

Post a Comment